loading...
منبع انبساط
بامین تهویه بازدید : 161 دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 نظرات (1)

شركت مهرافروز قرين از چهل سال پيش فعاليت خـود را در زمينه ساخــت قطعات نفت سوز و گاز سوز منبع انبساط تحت پوشش وزارت صنايع آغاز نموده است،

از آنجا كه همواره  سياست مديران اين شركت بر اساس برنامه ريزي هاي بلند مدت بوده است لذا در همين راستا توانسته كار خود را در زمينه بخاري گازسوز منطبق بر استاندارد ملي به توليد انبوه برساند، و با شناخت بيشتري از كاربرد انرژی در صنعت از جمله صنعت تاسيسات به توليد انبوه  انواع مختلف مبدل هاي حرارتي قیمت منبع انبساط  استفاده شده در آبگرمكن خورشيدي و موتورخانه ها برساند.

هم اكنون با توجه به بحران انرژي و منطقي كردن مصرف سوخت فسيلي و حفاظت از محيط زيست توانسته به توليد نسل جديد منبع انبساط  كه داراي ويژگي هاي خاص خود ميباشد دست یابد.

آبی که در سیستم گرمایشی ساختمان وجود دارد بع علت حرارت افزایش حجم داشته و برای اینکه این افزایش حجم هدر نرود منبع برای ان تعبیه میکنند که به آن” منبع انبساط “میگویند.


راهنمای انتخاب منبع انبساط باز عایق دار مهر افروز:


منبع انبساط باز عایق دار مهر افروز مخزنی است که با هوای اتمسفر در ارتباط است و فشار داخل آن برابر با فشار جو محل نصب می باشد

منبع انبساط باز عایق دار مهر افروز نیاز به یک شیر شناور (فلوتر) جهت تثبیت سطح آب مخزن انبساط باز دارد

منبع انبساط باز عایق دار مهر افروز باید در ترازی نصب گردد که سطح آب داخل آن در وضعیت عادی حداقل 122 سانتی متر از بالاترین نقطه اجرای سیستم گرمایشی بالاتر باشد.

مناسب ترین محل نصب منبع انبساط باز عایق دار مهر افروز در بام ساختمان است

لوله سرریز از منبع انبساط باز عایق دار مهر افروزباید تا داخل موتورخانه کشیده شود تا در زمان خراب شدن شیر شناور یا سوراخ شدن منبع دو جداره شوفاژ نسبت به تعمیر آن اقدام گردد

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط،انواع منبع انبساط،منبع انبساط باز ، منبع انبساط بسته روی لینک کلیک نمایید www.bamintahvie.com


بامین تهویه بازدید : 76 یکشنبه 14 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

محاسبه حجم منبع انبساط به نوع سیستم گرمایشی شما و فضا و مساحت ساختمان بستگی دارد. منابع انبساط با حجم های مختلفی طراحی و تولید می شوند و دانستن حجم دقیق مورد نیاز منبع انبساط برای شما پیش از اقدام به خرید ضروری است.

چرا که اگر حجم متناسبی انتخاب نکنید ممکن است با مشکلاتی مانند سر ریز شدن بیش از حد آب و از دست دادن حجم بالایی از آب گرم و در نتیجه آن بالا رفتن هزینه های انرژی و … مواجه شوید. هم چنین اگر منبع انبساطی با حجمی بیشتر از مقدار مورد نیاز تهیه کنید می توانید با مشکلاتی مانند عدم دریافت فشار مناسب آب در سیستم مواجه شوید.

 

عوامل تاثیرگذار بر محاسبه حجم منبع انبساط

 

محاسبه دقیق حجم منبع انبساط به عواملی از جمله موارد زیر بستگی دارد:

 

حداکثر دمای مورد نیاز

حداکثر فشار مورد نیاز


حجم آب در گردش درسیستم گرمایشی، که با مساحت سیستم گرمایشی مشخص می شود.


حداکثر میزان انبساط و افزایش حجمی که حجم آب در گردش ممکن است در اثر گرم شدن در حداکثر دمای مورد نیاز پیدا کند.

 

محاسبه حجم منبع انبساط باز

 

برای محاسبه کردن حجم منبع انبساط باز ابتدا باید حجم آب در گردش در سیستم گرمایشی ساختمان را محاسبه کنید. پس از آن محاسبه حداکثر دمای مورد نیاز بسته به شرایط فصلی و آب و هوایی محل زندگی تان ضرورت دارد.

 

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط،انواع منبع انبساط،منبع انبساط باز ، منبع انبساط بسته روی لینک کلیک نمایید www.bamintahvie.com

 

۱- محاسبه حجم آب در گردش در سیستم گرمایشی: برای این کار می توانید وزن آب موجود در طول یک متر از لوله را حساب کرده و آن را در طول کل لوله های موجود در سیستم گرمایشی ضرب کنید. پس از آن می توانید از فرمول زیر برای محاسبه افزایش حجم در اثر گرم شدن استفاده کنید.

 

V=Q*1.5/1000

 

در این فرمول: حرف V بیانگر حجم منبع انبساط باز مورد نیاز بر اساس لیتر می باشد. حرف Q نشان دهنده ظرفیت دمایی دیگ سیستم گرمایش مرکزی است که بر حسب کیلو کالری بر ساعت بیان شده و معمولا به راحتی می توانید آن را در دفترچه و اطلاعات خرید اجزای سیستم گرمایشی خود پیدا کنید. ضریب به کار رفته در فرمول (۱٫۵) نیز ضریب اطمینانی است که برای جلوگیری از هدر رفتن آب پس از گرم شدن و افرایش حجم در نظر گرفته شده است. با فرمول فوق می توانید به راحتی حجم منبع انبساط باز مورد نیاز ساختمان را محاسبه کنید.

 

۲- محاسبه قطر لوله های ورود و خروج در منبع انبساط باز

 

همان گونه که پیش از این گفته شد در منبع انبساط باز بین سیستم گرمایشی و مخزن از طریق لوله های ورود و خروج (یا رفت و برگشت) ارتباط وجود داشته و این ارتباط باعث گرم شدن مخزن در فصول سرد سال می شود. برای محاسبه قطر مورد نیاز این لوله ها شما می توانید از فرمول های زیر استفاده کنید:

 

d1=15+1.5*(Q/1000) ^1/2 و d2=15+(Q/1000) ^1/2

 

در این فرمول ها، مقدار d1 بیان گر قطر لوله ورودی برحسب میلی متر و d2 بیان گر قطر لوله خروجی از مخزن برحسب میلی متر می باشد. Q ظرفیت دمایی دیگ را شامل شده و برای سیستم های حرارت مرکزی به صورت کیلو کالری در ساعت می باشد که در مشخصات سیستم گرمایشی شما درج شده است. به یاد داشته باشید که در این فرمول ها قطرهای بدست آمده بر حسب میلی متر خواهند بود و از آنجا که قطر لوله ها در بازار با اینچ بیان می شود شما باید اعداد بدست آمده به میلی متر را تبدیل به اینچ کنید تا بتوانید لوله مورد نیاز خود را به راحتی در بازار تهیه کنید.

 

محاسبه حجم منبع انبساط بسته

 

محاسبه حجم در منبع انبساط بسته بستگی به نوع منبع دارد و در دو نوع منبع انبساط بسته قابل تنظیم و دیافراگمی متفاوت خواهد بود. در ادامه نحوه محاسبه حجم منبع انبساط به تفکیک هر یک را توضیح خواهیم داد.

 

محاسبه حجم منبع انبساط بسته قابل تنظیم

 

برای محاسبه حجم منبع انبساط بسته قابل تنظیم می توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

 

Vt=(0.00041*T-0.0466) *Vs/((Pa/Pf)-(Pa/Po))

 

در این رابطه حروف Vt بیان کننده حجم مورد نیاز خواهد بود. Vs حجم آب موجود در سیستم گرمایشی است و بر حسب گالن تعریف شده است. که نحوه محاسبه آن را در بخش بالا توضیح دادیم. T میانگین دمای سیستم گرمایش شما است که بر حسب فارنهایت می باشد. Pa فشار هوای موجود در مکان نصب منبع انبساط بوده و بر حسب پوند بر اینچ می باشد. Pf فشار وارده بر سیستم پس از پر شدن آب داخل مخزن می باشد و بر حسب پوند بر اینچ بیان می شود. Po حداکثر فشار وارده به مخزن پس از رسیدن آب به حداکثر دما و افزایش حجم بوده و بر حسب پوند بر اینچ در نظر گرفته می شود.

 

محاسبه حجم منبع انبساط بسته تیوپی

 

حجم منبع انبساط بسته تیوپی از طریق فرمل زیر محاسبه می شود:

 

Vt=(0.00041*T-0.0466) *Vs/(1-(Pf/Po))

 

در این رابطه حرف Vt بیان کننده حجم منبع انبساط مورد نیاز شما از رابطه است. T میانگین دمای سیستم گرمایشی شما بر حسب درجه فارنهایت می باشد. Pf فشار موجود در مخزن هنگام پر شدن از آب می باشد و بر حسب پوند بر اینچ در نظر گرفته می شود. Po نیز حداکثر فشار وارد شده به مخزن پس از رسیدن آب به حداکثر دما و افزایش حجم آب موجود در سیستم گرمایشی بوده و بر حسب پوند بر اینچ در نظر گرفته می شود.

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط،انواع منبع انبساط،منبع انبساط باز ، منبع انبساط بسته روی لینک کلیک نمایید www.bamintahvie.com

بامین تهویه بازدید : 166 پنجشنبه 28 فروردین 1399 نظرات (0)

نصب منبع انبساط


محل نصب منبع انبساط باید به گونه ای انتخاب شود که سطح آن کاملاً یکنواخت بوده و فاقد هر گونه پستی و بندی باشد. همچنین برای نصب منبع انبساط باز معمولاً از دو لوله رفت و برگشت استفاده می شود. البته می توان منبع انبساط را تنها با یك لوله نیز با سیستم مرتبط نمود ولی بهتر است به منظور شركت دادن آب آن در چرخ انتقال، دو لوله یكی برای رفت  دیگری جهت برگشت آب از مخزن انبساط در نظر گرفته شود.

 

جهت جبران کمبود آب مورد نیاز سیستم، منبع انبساط باز بوسیله یک عدد شیر شناور می تواند به آب شهری نیز متصل گردد.به دلیل احتمال سرریز آب از منبع انبساط بهتر است لوله سر ریز و لوله تخلیه را به هم متصل و به موتورخانه متصل کرد تا از هدر رفت آب گرم جلوگیری به عمل آید. البته لازم است حتماً علت سرریز مشخص شود تا قطعه معیوب تعمیر و یاجایگزین شود

 

آب گرم ورودی به منبع انبساط تا حد زیادی مانع از یخ زدگی منبع در زمان یخبندان می شوند . ضمن اینکه برای اطمینان بیشتر از مخازن انبساط دو لایه فوم دار می توان استفاده کرد که خاصیت عایقی دارند. . بهتر است برای صرفه جویی در انرژی لوله ها نیز عایق بندی شده باشند.

 

منبع انبساط در مدل های ۱۰۰ لیتری دولایه فوم دار ، ۲۲۰ لیتری دو لایه فوم دار ، ۳۵۰ لیتری دولایه فوم دار و به صورت تک لایه و سه لایه موجود می باشد.

 

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط،انواع منبع انبساط،منبع انبساط باز ، منبع انبساط بسته روی لینک کلیک نمایید www.bamintahvie.com

 

برخی از ویژگی های منبع های انبساط:

 

تولید در انواع سه لایه و چند لایه (مقاوم در برابر رشد جلبک و باکتری)

سبکی و قابلیت جابه جایی آسان

راحتی نصب انواع اتصالات ورودی و خروجی

۲۴ ماه گارانتی تعویض و ۱۰ سال پشتیبانی و خدمات پس از فروش

ارسال فوری به سراسر کشور

 

قیمت منبع انبساط

 

برای اطلاع از قیمت منبع انبساط ، منبع انبساط باز ، منبع انبساط بسته ، منبع انبساط پلاستیکی ، منبع انبساط فلزی ، منبع انبساط فایبرگلاس با کارشناسان بامین تهویه تماس حاصل نمایید.

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط،انواع منبع انبساط،منبع انبساط باز ، منبع انبساط بسته روی لینک کلیک نمایید www.bamintahvie.com

بامین تهویه بازدید : 73 پنجشنبه 22 اسفند 1398 نظرات (0)

منبع انبساط حرارتی اصطلاحی است که برای توصیف پدیده گسترش آب در حجم گرم می شود.

نصب منبع انبساط حرارتی می تواند سیستم را از اثرات مخرب انبساط حرارتی و افزایش فشار محافظت کند. هنگامی که صحبت از مخازن انبساط است ، بالگردهای موجود در Brothers Plumbing، Heating and Electric در کنار یکدیگر ایستاده اند.

 

علائم مشکلات مخزن انبساط حرارتی


علائم مختلفی از مشکلات منبع انبساط حرارتی وجود دارد. یکی از این علائم آب کم جوی یا کم فشار است که از بخاری آب شما ناشی می شود. این می تواند نشانه ای از ساخت مواد معدنی باشد و عدم موفقیت مخزن انبساط شما. یکی دیگر از علائم مشکلات مخزن انبساط میعان است. اگر متوجه مخزن اضافی در مخزن انبساط خود شده اید ، سریعاً با ما تماس بگیرید. یکی دیگر از علائم رایج مشکلات مخزن انبساط حرارتی ، آب اضافی است. حتی مخازن انبساط محدودیت های حجمی دارند ، اما با گرم شدن آب ، همچنان به افزایش حجم خود ادامه می دهد. اگر گرما در حال اجرا باشد ، می تواند حتی از ایمنی مخزن انبساط تجاوز کند. اگر متوجه نشت یا هر نشانه ای از آب زیاد هستید با ما تماس بگیرید.

 

خطرات ناشی از منبع انبساط گسترش معیوب


منبع انبساط بخاری آب که می تواند منجر به شرایط خطرناک متعددی شود از جمله:

 

قطعات شکست خورده - یک منبع انبساط حرارتی با خرابی می تواند منجر به عدم موفقیت سایر قسمت های بحرانی شود. این قطعات می توانند شامل آنفولانزا ، خود مخزن ، اتصالات و اتصالات باشند.

فروپاشی آنفلوآنزا - اگر یک منبع انبساط حرارتی شکست خورده باعث فروپاشی یا از بین رفتن سیستم آنفولانزا شده است ، می تواند همه ساختمان شما را در معرض گازهای سمی مانند مونوکسید کربن (CO) قرار دهد.

مخزن گسیخته - اگر منبع انبساط حرارتی از بین نرود و مخزن اصلی پارگی آبگرمکن باشد ، می تواند باعث آسیب و فضای شما شود.


تعمیر ، تعویض و نصب منبع انبساط حرارتی


در اینجا در برادران لوله کشی ، گرمایش و برقی ، ما افتخار می کنیم خدمات قابل اعتماد تعمیر منبع انبساط حرارتی ، تعویض و نصب را ارائه دهیم. تیم ما از متخصصان مخزن انبساط همواره در کنار هم هستند تا در زمینه منبع انبساط خود به شما کمک کنند. حتی اگر سیستم شما فاقد سیستم باشد می توانند یکی را نصب کنند. صرف نظر از نیاز منبع انبساط شما ، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم.

برادران لوله کشی ، گرمایش و برق می توانند کلیه مارک ها ، اندازه ها و مدل های مخازن انبساط را برای خانه یا محل کار شما نصب و سرویس دهند.

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط ، انواع منبع انبساط ، منبع انبساط باز ، منبع انبساط بسته روی لینک روبرو کلیک نمایید www.bamintahvie.com


بامین تهویه بازدید : 77 یکشنبه 11 اسفند 1398 نظرات (0)

با افزایش هزینه ها ، نرخ شکست زودرس و مطالبات بیمه ای در حال افزایش بود و دلیل آن افزایش صنعت آبگرمکن بود. این تغییر در قالب منبع انبساطی اتفاق افتاد.  اکنون بسیاری از حوزه های قضایی و تولید کنندگان مورد نیاز مخازن انبساط در هنگام نصب آبگرمکن های جدید هستند.

مخازن انبساط در مقایسه با ارزش افزوده افزایش طول عمر آبگرمکن دارای حداقل افزایش در هزینه های مواد و نیروی کار هستند. ارائه دهندگان بیمه خانه داران به دلیل افزایش تعداد ادعاهای مربوط به خرابی آب بخاری ، طرفداران بسیار بزرگی بودند که نیاز به افزودن منبع انبساط دارند. از نظر تاریخی طی 20 سال گذشته متوسط ​​طول عمر یک بخاری آب 8-10 سال بوده است و اصلاً نادر بودن آبگرمکن گاه به گاه 15-20 سال غیر معمول نیست. در جایی در حوالی سال 2011 مشخص شد که متوسط ​​طول عمر آن به 6-8 سال کاهش می یابد.

 

علت- مشخص کردن یک علت واحد که منجر به کاهش طول عمر آبگرمکن ها می شود غیرممکن است. با این وجود شناسایی چندگانه آسان است. افزایش مواد اولیه در هزینه ، در دسترس بودن محصولات "اقتصادی تر" ، افزایش فشار آب در سطح شهر ، جلوگیری از برگشت جریان و کیفیت آب.

 

افزایش در دسترس بودن محصولات در فروشگاههای بزرگ تولیدکنندگان را برانگیخت تا بیش از هر زمان دیگری بر روی قیمت رقابت کنند.

فروشگاه های بزرگ جعبه همه به سمت پایین ترین نقطه قیمت حرکت می کردند و براساس همین مشتری جذب می کردند. مشکل بارز آن باید در جایی کاهش یابد که هزینه ها کاهش یابد. این کاهش ها به شکل مواد اولیه کمتری است که در طول تولید مورد استفاده قرار می گیرد. مخازن انبساط نازک تر شدند. حتی تولید کنندگان بخاری درجه یک و حرفه ای تر که در فضای جعبه بزرگ کار نمی کردند ، مجبور شدند مخازن خود را به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه نازک کنند. مخازن نازک به نظر می رسید متغیر نهایی در معادله باشد.

 

مخازن نازک + آب خشن + افزایش فشار + سیستم بسته = خرابی مخزن

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط ، انواع منبع انبساط ، منبع انبساط باز ، منبع انبساط بسته روی لینک روبرو کلیک نمایید www.bamintahvie.com

 

The Effect- متغیرهای موجود در این معادله اساساً همه یك چیز را نشان می دهند ، مقادیر بیش از حد كرنش بر روی منبع انبساط استیل آبگرمكن. منبع انبساط فولاد با گرم شدن آب و نوسان فشار انعطاف پذیر خواهد شد. در داخل مخزن فولادی یک لنت شیشه ای شیشه قرار دارد که برای محافظت از مخزن در معرض مستقیم آب خشن ساخته شده است. این لنت شیشه ای به اندازه یک لامپ نازک است و با مخزن بیشتر از آن باید خم شود. با مخزن بودن لینک ضعیف و انعطاف پذیری این مخزن ، این ضعف را حتی در معرض نمایش قرار می دهد ، ما شاهد اضافه شدن مخزن انبساط هستیم.

 

"منع انبساط چه می کند؟"

 

سوال عالی در ابتدایی ترین ، یعنی دقیقاً همان چیزی که هست ، مخزنی برای انتقال آب است. با گرم شدن آب ، گسترش می یابد و از نظر جسمی نیاز به فضای بیشتری دارد. این مسئله مسئله بزرگی را ایجاد می کند زیرا آب نمی تواند فشرده شود ، بنابراین این آب گرم که اکنون باید فضای بیشتری را به خود اختصاص دهد ، به دنبال مکان هایی برای رفتن است. جاهایی که معمولاً از آن استفاده می شود ، جوشکاری یک مخزن بخاری آب ، چشمه و صندلی روی شیر و فشار فشار یا شیر آب شکننده است. به نظر می رسد که بلافاصله در آب جوش داده شده جوش داده شده. مخزن انبساط آب تورم را در جایی به وجود می آورد.

 

منبع انبساط

نمودار منبع انبساط

 

منبع انبساط - مخازن انبساط با استفاده از مخزن استیل با مثانه لاستیکی بوتیل ساخته می شوند. در داخل منبع انبساط استیل به همراه مثانه لاستیک یک کوسن تحت فشار هوا قرار دارد. طراحی مخزن انبساط اجازه می دهد تا آب در حال گسترش بتواند راه خود را به مثانه وارد کرده و به درون کوسن هوا گسترش یابد. هرچه فضای اطراف هوا در مخزن کوچکتر شود ، هوا فشرده می شود و فشار را افزایش می دهد. هنگامی که آب خنک می شود و تورم تسکین می یابد ، هوای تحت فشار آب را دوباره به داخل سیستم سوق می دهد همه در حالی که مخزن بخاری آب حتی متوجه این اتفاق نمی شود ، به جای آب باعث می شود که مخزن خم شود و باعث انعطاف پذیری آن شود باعث می شود هوا در مخزن انبساط برای فشرده سازی

 

به بیان ساده تر ، مخازن انبساط به دلیل افزایش فشار و انبساط ، به طولانی شدن عمر کمک می کند تا از سایش مخازن آبگرمکن برطرف شود.

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط ، انواع منبع انبساط ، منبع انبساط باز ، منبع انبساط بسته روی لینک روبرو کلیک نمایید www.bamintahvie.com

بامین تهویه بازدید : 77 شنبه 10 اسفند 1398 نظرات (0)

اگر در خانه خود سیستم گرمایش آب بسته مانند دیگ بخار کمبی دارید ، یک منبع انبساط خواهید داشت. این عنصر مهم همچنین به عنوان مخزن انبساط شناخته می شود و به حفظ فشار مناسب در سیستم کمک می کند ، به عبارت ساده ، این ماده به عنوان نوعی کمک فنر عمل می کند و با گرم شدن و خنک شدن ، سیستم انبساط و انقباض آب را در سیستم گرمایش مرکزی شما انجام می دهد.

 

اگر این عنصر کار را متوقف کند ، فشار در سیستم گرمایش شما بیش از حد نوسان خواهد کرد - به معنای این که دیگ بخار شما آنطور که باید عمل نمی کند. این می تواند تا زمانی که مشکل برطرف نشود ، شما را بدون گرم کردن و آب گرم رها کند.

 

آیا می خواهید درباره این بخش اساسی سیستم گرمایش مرکزی خود اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ در اینجا ، ما به همه چیز نگاه می کنیم از نحوه کار مخازن انبساط تا جایی که می توانید آنها را بیابید و چگونه می توانید مجدداً آنها را تحت فشار قرار دهید تا آنها را در نظم کاملی کار نگه دارید.

 

یک منبع انبساطی چگونه کار می کند؟


این رگ حاوی هوا و همچنین آب سیستم گرمایش مرکزی است.با گرم شدن آب در سیستم گرمایش مرکزی ، درون این مخزن منبسط می شود. مانند چشمه ای عمل می کند ، هوایی که در کشتی وجود دارد فشرده می شود. در این روش فشار اضافی را جذب می کند و به پایداری سیستم کمک می کند.

 

طرح های مختلف منبع انبساط وجود دارد ، اما اکثر سیستم های دیگهای بخار جدید دارای رگ های نوع مثانه هستند. در این سیستم ها ، آب گرمایش مرکزی و هوای فشرده شده توسط یک غشای انعطاف پذیر - یا دیافراگم از هم جدا می شوند. این کشتی دارای دریچه شرودر در قسمت هوایی است که در صورت لزوم امکان پمپاژ بیشتر هوا در داخل را فراهم می کند تا مقاومت مناسبی در برابر گسترش آب حفظ شود.

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط ، انواع منبع انبساط ، منبع انبساط باز ، منبع انبساط بسته روی لینک روبرو کلیک نمایید www.bamintahvie.com

 

 

منبع انبساط روی یک دیگ بخار کامیون کجاست؟


محل قرارگیری منبع انبساط شما به نوع و مدل دیگ بخار بستگی دارد. در دیگهای بخار معمولی ، این مخازن معمولاً درون بدنه دستگاه قرار می گیرند - به این معنی که بسیاری از افراد حتی نمی دانند که این اجزا وجود دارند.

 

اگر مطمئن نیستید که این مخزن در سیستم گرمایشی شما کجاست ، باید بتوانید این اطلاعات را از دفترچه دیگ بخار خود دریافت کنید.

 

احتیاط - طبق قانون فقط به یک مهندس ثبت شده در زمینه گازی ایمن مجاز است تا بدنه دستگاه گاز را از بین ببرد - هرگز خودتان این کار را نکنید.

 

به چه اندازه منبع انبساطی نیاز دارم؟


هنگامی که یک دیگ بخار جدید می گیرید ، یک ظرف منبع انبساط با اندازه مناسب که در حین نصب لوازم خانگی تعبیه خواهد شد ، همراه خواهد بود. اگر نیاز به تعویض دارید زیرا این مخزن باعث ایجاد عیب می شود ، مهندس گرمایش قادر خواهد بود به شما در مورد مدل مناسب برای دیگ مخصوص شما توصیه کند.

 

چگونه یک منبع انبساط را جا دهیم


تعبیه یک منبع بسط جدید می تواند یک کار دشوار و وقت گیر باشد ، به خصوص اگر دسترسی به دلیل نصب دیگ بخار آن آسان نباشد. این شغلی نیست که باید خودتان تلاش کنید. فقط مهندسان ثبت شده Gas Safe باید این مخازن را حذف و جایگزین کنند.

 

بسته به جایی که در آن قرار دارد ، ممکن است قسمت های پیچیده ای از دیگ بخار شما گرفته شود تا به داخل کشتی برسید. در برخی موارد برای تعبیه مخزن انبساط جدید ، دیگ باید از دیوار جدا شود و این شامل جدا شدن دودکش است.

 

بنابراین ، اگر نیاز به تعویض این قسمت از دیگ خود دارید ، حتماً با مهندس گرمایش تماس بگیرید.

 

یک منبع انبساط باید تحت فشار قرار گیرد؟


برای انجام صحیح کار خود ، هوای فشرده شده در یک منبع انبساط باید تحت فشار مناسبی باشد. کتابچه راهنمای دیگ بخار شما باید به شما بگوید این فشار چیست ، اما معمولاً این تقریباً در یک نوار است.

 

هنگامی که برای بررسی فشار در این کشتی ، سوپاپ Schrader را فشار می دهید ، باید فرار هوا را بشنوید. اگر این کار را نکنید ، هیچ فشاری وجود ندارد. یکی دیگر از علائم هشدار دهنده مبنی بر اینکه مشکلی در رابطه با این اجزای گرمایش مرکزی وجود ندارد این است که اگر شما هنگام فشار دادن روی شیر ، آب فرار کرد. این ممکن است فقط چگالشی باشد ، که می تواند از دریچه شرودر تخلیه شود. تخلیه و شارژ مجدد منبع انبساط همیشه باید قبل از تماس با سازنده برای یک منبع انبساط مشکوک مشکوک تلاش شود. با این حال ، اگر این کار نکرد ، ممکن است که دیافراگم داخل آن خراب باشد ، به این معنی است که شما نیاز به یک کشتی جدید دارید.

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط ، انواع منبع انبساط ، منبع انبساط باز ، منبع انبساط بسته روی لینک روبرو کلیک نمایید www.bamintahvie.com

 

 

 

می خواهید دیگ بخار خود را به روز کنید؟

نحوه شارژ یک منبع انبساط بر روی دیگ بخار


اگر فکر می کنید منبع انبساط شما ممکن است مجدداً تحت فشار قرار بگیرد ، همچنین به آن با عنوان شارژ نیز گفته می شود ، ایمن ترین و ساده ترین کاری که انجام می دهید این است که مهندس گرمایشی خود را به بررسی آن بکشید.

 

اگر قصد دارید این کار را خودتان انجام دهید ، ابتدا باید دیگ خود را خاموش کنید و فیوز را به عنوان یک احتیاط ایمنی اضافی حذف کنید. این اطمینان حاصل خواهد کرد که آن را به طور تصادفی روشن نمی شود. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که قسمت گرمایش مرکزی منبع تحت فشار قرار نمی گیرد ، به این معنی که مهم است که ابتدا فشار اضافی را تخلیه کنید.

 

پس از انجام این مراحل ، می توانید فشار هوای فشرده شده در رگ را نسبت به مقدار پیشنهادی که در دفترچه دیگ بخار خود دارید بررسی کنید. برای آزمایش این کار به تجهیزات اندازه گیری مناسب نیاز دارید. به عنوان مثال ، می توانید از فشار سنج لاستیک اتومبیل استفاده کنید. اگر متوجه شدید فشار خیلی کم است ، می توانید آن را با استفاده از هر نوع پمپ هوا و اتصالات شارژ کنید.

 

بعد از اینکه دوباره منبع انبساط را فشار دادید ، ایده خوبی است که مطمئن شوید دریچه شرودر در حال نشت هوا نیست. شما می توانید این کار را با قرار دادن مقداری مایع شستشو بر روی آن انجام دهید. اگر حباب هایی در این مایع شکل می گیرند ، ممکن است به شیر تعویض نیاز داشته باشید.

 

اگر دیگ بخار Viessmann دارید - چه مدل ترکیبی ، چه طراحی شانه ای و یا هر چیز دیگری - و در مورد مخازن انبساط یا موضوع دیگری سؤالی دارید ، برای کسب اطلاعات و مشاوره بیشتر با تیم پشتیبانی مشتری ما دریغ نکنید.

 

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط ، انواع منبع انبساط ، منبع انبساط باز ، منبع انبساط بسته روی لینک روبرو کلیک نمایید www.bamintahvie.com

بامین تهویه بازدید : 138 یکشنبه 27 بهمن 1398 نظرات (0)

وقتی آب گرم می شود ، منبسط می شود. در خانه های قدیمی تر ، آب منبسط شده به داخل آب اصلی فشار می آورد.

امروزه ، بیشتر خانه ها دارای دریچه های جلوگیری از جریان برگشت هستند که مانع از بازگشت آب در خانه شما به تأمین آب می شوند.

این شیرها می توانند در داخل نرم کننده های آب ، شیرهای تنظیم فشار یا خود متر سنج باشند. دریچه های جلوگیری از برگشت جریان (همچنین به عنوان "شیرهای چک" نیز شناخته می شوند) مانع از ورود مجدد آب منبسط ( فروش منبع انبساط ) به خط اصلی آب می شوند.

از آنجایی که اکنون آب قابل گسترش هیچ جای دیگری ندارد ، فشار آب در لوله های خانه می تواند به طرز چشمگیری افزایش یابد ، غالباً تا حدی که لوله تخلیه دما و فشار تسکین دهنده آب فرو رود.

منبع انبساط حرارتی دارای مثانه هوای داخلی است که می تواند آب منبسط شده را جذب کند و از لوله کشی ، لوازم و بخاری آب محافظت کند.

به همین دلایل ، اکنون بیشتر خانه ها به مخزن انبساط حرارتی (و دریچه تنظیم فشار مناسب تنظیم شده) احتیاج دارند. نداشتن منبع انبساط حرارتی شایع ترین دلیل لوله تخلیه قطره است.

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط روی لینک روبرو کلیک نمایید www.bamintahvie.com

بامین تهویه بازدید : 75 پنجشنبه 24 بهمن 1398 نظرات (0)

گرما باعث انبساط می شود. و هنگامی که آب گرم می شود و منبسط می شود ، اگر منبع انبساطی برای گرفتن "سرریز" نداشته باشد ، می تواند باعث نشت یا حتی ترکیدن لوله ها شود. صدمه به بخاری آب شما نیز ممکن است. بیشتر مناطق کشور نیازمند این است که آبگرمکن ها دارای مخازن انبساطی یا دریچه های ویژه ای باشند که آب اضافی را آزاد می کنند. مخازن انبساط بهترین هستند ، زیرا می توانند آب بیشتری را در خود نگه دارند.

 

 

مراحل نصب منبع انبساط در بخاری آب

 

مرحله 1

اندازه منبع انبساط بخاری آب مورد نیاز خود را تعیین کنید. این مبنای این است که بخاری آب شما چند گالن آب داشته باشد. منبع انبساط با اندازه صحیح ، نوار تیز و نوار تفلون را خریداری کنید.

 

گام 2

خط تأمین آب سرد را پیدا کرده و مشخص کنید که کدام قسمت از آن به صورت افقی (جانبی) به بخاری آب اجرا می شود. در اینجاست که شما می خواهید منبع انبساط شما قرار داشته باشد و جایی که آن را به خود بخاری آب وصل می کنید.

 

مرحله 3

هنگامی که منبع انبساط را نصب می کنید ، اگر بخاری آب شما برقی باشد ، برق را خاموش کنید. با این حال ، اگر شما یک بخاری آب گازی دارید ، از آنجایی که می دانید چگونه می توانید تجهیزات گاز را خاموش و خاموش کنید ، نمی دانید برای این کار تلاش نکنید. دودهای خطرناک می توانند خیلی سریع ایجاد شوند و کمترین منبع جرقه یا احتراق می تواند آنها را مشتعل کند. همچنین ، دودکش ها می توانند وارد خانه شوند و ممکن است باعث بیماری یا مرگ اعضای خانواده و حیوانات خانگی شود.

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com

 

 

مرحله 4

منبع آب را خاموش کنید تا بخاری آب خاموش شود. سپس منبع انبساط را دور خط آبرسانی سرد آویزان کنید ، جایی که در قسمت افقی و همچنین بخاری آب قابل دسترسی خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که منبع انبساط شما به طور ایمن به دیوار و یا ساپورت دیگری که از آن آویزان شده است ، چسبانیده شده است. وزن آن کمی خواهد بود و در صورت ریزش می تواند باعث صدمه به بخاری آب یا مناطق اطراف آن شود. دستورالعمل های سازنده در مورد منبع انبساط می تواند نحوه انجام این کار را به شما بگوید.

 

مرحله 5

اتصالات تی را در خط تأمین آب سرد نصب کنید.

 

مرحله 6

تعیین کنید که انتهای اتصالات نخی روی منبع انبساط ، متناسب با اتصالات سه پایه باشد.

 

مرحله 7

نوار تفلون را در انتهای مناسب بپیچید. اتصالات منبع انبساط را به اتصالات سه پایه وصل کنید.

 

مرحله 8

با استفاده از آچار لوله ، اتصالات را محکم ببندید.

 

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com

بامین تهویه بازدید : 72 چهارشنبه 23 بهمن 1398 نظرات (0)

در خانه هایی که از دیگ بخار و رادیاتور برای تولید گرمای هیدرونیکی استفاده می کنند ، مخازن انبساط یک مؤلفه اساسی برای اطمینان از قابلیت اطمینان و ایمنی سیستم است. گرمایش هیدرولیک اکنون بیش از 100 سال است که خانه ها را در زمستان با گردش آب گرم شده توسط دیگ بخار از طریق رادیاتورها حفظ کرده تا دمای ثابت در کل خانه حفظ شود.

 

از آنجا که حجم گرما وقتی گرم می شود گسترش می یابد ، با این وجود فشار اضافی می تواند در داخل سیستم ایجاد شود و باعث ایجاد دریچه های کاهش فشار و یا آسیب به اجزای دیگر شود. این جایی است که مخازن انبساط برای جلوگیری از فشار بیش از حد نقش اساسی دارند. در اینجا نحوه استفاده یک سیستم هیدرونیک معمولی از این مؤلفه ایمنی ساده برای حفظ عملکرد سیستم و بهره وری انرژی استفاده می شود:

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com

 

یک منبع انبساط شامل دو اتاق است که از یک دیافراگم لاستیکی انعطاف پذیر جدا شده است و در خط اصلی آب که از دیگ بخار تا اتاق رادیاتورها امتداد دارد نصب شده است. با افزایش حجم آب در سیستم هنگام گرم شدن ، آب از خط اصلی خارج شده و به محفظه فوقانی خالی مخزن انبساط منتقل می شود تا فشار اضافی از بین برود.

با ادامه جریان آب به داخل مخزن ، دیافراگم لاستیکی به سمت پایین خم می شود تا ظرفیت اتاق بالا را گسترش داده و فشار را به طور مداوم بر روی اجزای سیستم تسکین دهد.

هنگامی که دیگ بخار خاموش می شود ، آب سرد می شود و حجم سیستم کاهش می یابد. فشار هوا در محفظه مخزن تحتانی که به سمت بالا به سمت منبع انبساط دیافراگم لاستیکی فشار می آورد به آهستگی آب را از مخزن بیرون می زند و به داخل خط اصلی آب باز می گردد. بنابراین حجم آب با اطمینان و در هر دو درجه حرارت سرد و گرم بدون اجازه ورود هوا به سیستم حفظ می شود.

با گذشت سالها ، دیافراگم لاستیکی در منبع انبساط ممکن است رو به زوال باشد و به آب اجازه می دهد تا هر دو اتاق را پر کند. برای بررسی وضعیت مخزن می توانید یک آزمایش سریع انجام دهید. وقتی سیستم کار می کند ، قسمت مخزن را حس کنید. قسمت بالایی باید احساس گرما داشته باشد و قسمت پایینی آن نیز در دمای اتاق خنک باشد. اگر تمام مخزن احساس گرما کند یا علائم دیگری مانند باز کردن دریچه های فشار را یادداشت کنید ، احتمالاً مخزن ناقص است. برای خدمات حرفه ای واجد شرایط با پیمانکار HVAC خود تماس بگیرید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نگهداری مخازن انبساط در سیستم گرمایش ، با متخصصان بامین تهویه تماس بگیرید.

 

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com

بامین تهویه بازدید : 202 شنبه 19 بهمن 1398 نظرات (0)

Q1: منبع انبساط حرارتی چیست؟


 

A1: منبع انبساط حرارتی وسیله ای ایمنی است که برای کمک به حداقل رساندن خطر آسیب فشار به سیستم لوله کشی استفاده می شود. از آنجایی که بخاطر منبع انبساط حرارتی ، آب گرم می شود ، آبگرمکن هر بار که آب گرم می کند ، حجم آب اضافی ایجاد می کند. منبع انبساط حرارتی با جذب حجم آب اضافی ایجاد شده توسط بخاری آب مخزن ، به عنوان یک مخزن سرریز خدمت می کند.

 

Q2: سیستم لوله کشی بسته چیست؟


 

A2: سیستم لوله کشی بسته ای است که در آن آب آشامیدنی راهی برای خروج از لوله کشی خانه ندارد. سیستم بسته ای را می توان توسط هر سیستمی که دارای دریچه یک طرفه است (مانند دریچه جریان برگشت ، شیر چک یا دریچه کاهش فشار) شناسایی کرد که برای جلوگیری از بازگشت آب به داخل منبع آب شهر طراحی شده است. تقریباً در هر مورد خانه دارای یک سیستم بسته است زیرا حتی در صورت عدم وجود خانه تنظیم کننده فشار یا نوعی وسیله برای جلوگیری از برگشت جریان آب ، شهرداری محلی شما به طور معمول دارای شیرهای چک دوتایی در کنتور خود است تا از آن جلوگیری کند. هر نوع آلودگی متقاطع به منبع انبساط آبرسانی عمومی باز می گردد.

 

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com

 

 

Q3: انبساط حرارتی چیست؟


 

A3: هنگامی که تحت فشار قرار می گیرد ، آب به هیچ وجه فشرده نمی شود. با گرم شدن آب ، حجم آن گسترش می یابد. برای آبگرمکن خانگی ، این بدان معناست که وقتی یک مخزن کامل آب گرم می شود ، ممکن است فضای بیشتری از آنچه در مخزن موجود است نیاز داشته باشد. فشار اضافه شده به سیستم بسته شده توسط منبع انبساط حرارتی می تواند باعث سست شدن مهر و موم ها ، آسیب رساندن به دریچه های برقی (مانند مواردی که در ماشین لباسشویی ها ، ماشین ظرفشویی ها وجود دارد) شود و حتی لوله کشی خانگی ایجاد کند. بخاری های آب می توانند به لطف استرس اضافه شده ، زندگی خود را به شدت کوتاه کنند. در موارد شدید ، افزایش فشار در بخاری با گاز یا پروپان می تواند باعث فروپاشی دودکش در داخل شود و باعث ایجاد نشت مونوکسید کربن شود.

 

Q4: منبع انبساط چگونه کار می کند؟


 

A4: منبع انبساط دارای مثانه یا دیافراگم لاستیکی است که یک محفظه هوا را از بقیه مخزن جدا می کند. برای مطابقت با فشار آبرسانی که وارد خانه می شود ، هوا به داخل پمپ می شود. هنگامی که آب منبسط می شود ، به جای فشار در آبگرمکن یا لوله کشی ، وارد منبع انبساط می شوید و هوا را فشرده می کند. هنگامی که گسترش متوقف شده و فضای اتاق وجود دارد ، هوای فشرده فشار آب را به داخل منبع بازگرداند.

 

Q5: منبع انبساط کجا باید نصب شود؟


 

A5: منبع انبساط باید قبل از بخاری آب روی خط آبرسانی ورودی وارد شود. مخزن را می توان به صورت افقی یا عمودی نصب کرد اما حتماً دستورالعمل های سازنده را بررسی کنید.


 

Q6: آیا مخازن انبساط لازم است؟


 

A6: کد لوله کشی جهانی نیاز دارد که در هر زمان که PRV یا جلوگیری از جریان برگشت وجود داشته باشد ، یک دستگاه منبع انبساط حرارتی نصب شود. این معمولاً به صورت منبع انبساطی است که به آبگرمکن متصل می شود و باعث افزایش حجم می شود. داشتن دستگاه انبساطی ، عمر بخاری آب ، لوله کشی خانگی و لوازم خانگی شما را محافظت و طولانی می کند.


 

Q7: چه کسی وظیفه نصب و نگهداری منبع انبساط را دارد؟


 

A7: اکثر کدهای لوله کشی به سیستم های لوله کشی مسکونی و تجاری احتیاج دارند که روش های لازم برای انبساط حرارتی بخاری آب را دارند. اما ، این مسئولیت صاحبان املاک است که از طریق بازرسی خود یا بازرسی از یک لوله کشی معتبر تعیین کنند که آیا آنها در برابر گسترش حرارتی آسیب پذیر هستند یا خیر. اگر قبلاً منبع انبساط دارید یا قصد نصب آن را دارید ، صاحب ملک مسئولیت نگهداری آن وسیله انبساط است.

 

جهت مشاهده لیست قیمت منبع انبساط روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 1,326
  • بازدید سال : 9,315
  • بازدید کلی : 23,918